Drie kenmerken van een goede website

Websites tegenwoordig zijn meer dan alleen bronnen van informatie. Voor veel bedrijven is dit het hoofdmedium waarmee ze klanten winnen en business binnenhalen. Aangezien er ontzettend veel websites zijn, is het de taak van jouw site om de bezoekers over te halen met jou zaken te doen in plaats van met je concurrenten. De volgende drie kenmerken zijn de grootste bronnen van irritatie onder internetgebruikers en de hoofdredenen waarom ze jouw website snel zullen verlaten.

De website is traag

Als het lang duurt voordat een bezoeker de juiste pagina op jouw website heeft gevonden, omdat je te veel foto’s hebt geplaatst of omdat je niet genoeg ruimte hebt gereserveerd op de server, zullen ze heel snel afhaken. Gemiddeld heb je 8 seconden om een bezoeker te boeien en te interesseren en als 5 seconden hiervan al naar wachttijd gaan, is de klant al snel vertrokken. Schoon je site dus goed op en zorg dat de ruimte die je huurt op de server groot genoeg is.

Vrijdag Online website

De website is onoverzichtelijk

Klanten gaan over het algemeen liever naar websites die simpel zijn vormgegeven dan naar websites met flitsende foto’s en bewegende beelden. Vooral als een bezoeker bijvoorbeeld via de telefoon een adres of telefoonnummer wil achterhalen moet hij hier makkelijk en snel naartoe kunnen navigeren. Minder is dus vaak meer als het gaat om websites.

Vrijdag Online website

De website is niet professioneel

Een website is een visitekaartje van een bedrijf en hier vormt een klant de eerste indruk. Is deze niet professioneel vormgegeven dan kan je als onderneming knullig, goedkoop of niet oprecht overkomen waardoor de bezoeker het niet wil riskeren met je in zee te gaan. Daarom is het vaak verstandig om je website te laten ontwerpen door een daarin gespecialiseerd bureau. Een Vrijdag Online website, bijvoorbeeld, is simpel, ziet er professioneel uit en is duidelijk. En tegenwoordig hoeft dat al lang niet meer een rib uit je lijf te kosten. Goed uitgegeven geld dus!

Geef een reactie