Zakelijke tips

Maximaal rendement met doelgericht adverteren

Als je een webwinkel of website begint dan merk je al gauw dat er meer nodig is dan goede teksten en een paar linkjes naar je website. Om zo snel mogelijk een goed rendement uit je online project te halen kan het verstandig zijn om te adverteren via de meest doelgerichte methoden die er op internet te vinden zijn. Zoals de meeste ondernemers ben ik ook begonnen met adverteren via Google AdWords. Verder hoefde ik ook niet te kijken want dit leverde al gauw succes op. Het mooie is dat je met een goede voorbereiding en een periodieke optimalisatie relatief weinig tijd aan het bijhouden van je campagnes kwijt bent. AdWords uitbesteden is gelukkig goed mogelijk, het inschakelen van een Google AdWords expert betaalt zichzelf terug omdat je meer rendement behaald.

Baken uw doelgroep af

Om doelgericht te adverteren is het allereerst van belang dat je weet wie je wil bereiken. Het is van belang om goed na te denken over wie je doelgroep nou precies is. Hoe oud is de doelgroep, waar wonen de meeste van je klanten, hoe zoeken deze mensen en alles war je nog meer kunt bedenken.

Bepaal waar men op zoekt

Voor Google Adwords is het van belang om naast het bovenstaande te weten op welke woorden je klanten mogelijk zoeken. Je doet er goed aan om een zo uitgebreide lijst op te stellen van zoektermen die klanten mogelijk in zouden voeren in de zoekmachine. De Google AdWords specialist kan vervolgens achterhalen hoe vaak er op gezocht wordt en hoe veel het ongeveer kost om op deze termen te adverteren.

Google AdWords uitbesteden

AdWords specialisten van GMU kunnen je helpen om het maximale uit je AdWords campagne te halen. Of het nou gaat om een website of webwinkel, tekstadvertenties of banners, niets is ons te gek. Neem een kijkje naar de ervaringen en je zal ontdekken dat wij voor sommige klanten al meer dan 600% rendement hebben behaald!

1