Uncategorized

Tips voor het optimaliseren van betaalde sociale campagnes bij seizoensinvloeden.

Door de betaalde sociale campagnes ruim voor de piekperioden te plannen – of dit nu seizoensgebonden, vakantie of promotie is – kun je ervoor zorgen dat je jouw doelen bereikt.

Betaalde social media marketing  staan ​​veel hoger in de verkooptrechter dan betaald zoeken. Zijn mensen echt in staat om te zoeken naar iets waar ze nog nooit van hebben gehoord? Nee, waarschijnlijk niet. Dit is de reden waarom betaalde sociale adverteerders op dezelfde manier over sociaal moeten nadenken als ‘ouderwetse’ vormen van massamedia: kranten, radio of televisie. “Dit zijn allemaal blootstellingen aan een publiek dat misschien nog nooit van ons heeft gehoord”, voegde ze eraan toe.

Sociale media als marketingkanaal vormen misschien geen intens koopmoment maar het kan een gelegenheid zijn om consumenten aan jouw merk te herinneren of kennis te laten maken met jouw merk en hoe het hen kan helpen.

Vroegtijdige blootstelling betekent ook dat je de doelgroepen kunt opbouwen om te remarketen wanneer de seizoen perioden toeslaan. “Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn – ze hebben allemaal opties voor retargeting, zodat [merken] hen eraan kunnen herinneren. Effectieve retargeting werkt het beste wanneer adverteerders bezoekers uit de top van de trechter kunnen segmenteren van degenen die al bekend zijn met jouw merk en de berichtgeving daarop kunnen afstemmen. Remarketing is ook een kans voor cross-selling en upselling aan vroegere klanten.

Timing is alles en targeten op seizoen gedrag is essentieel voor online retailers. Advertenties voor surfuitrusting in de winter en advertenties voor skimateriaal in de zomer zullen waarschijnlijk niet resoneren. Dat gezegd hebbende, zullen de trends en het consumentengedrag je misschien verbazen. Bekijk gegevens over zoektrends en uw eigen analyses om te kunnen anticiperen op jouw seizoensgebonden stijgingen en deze voor te blijven. Neem aanwijzingen van fysieke retailers. We kunnen op concurrenten en andere verkooppunten letten wanneer dat signaal naar klanten gaat dat het tijd is om na te denken over de volgende vakantie. We kunnen ons daar op sociaal gebied op richten met behulp van de diverse social media marketing tool.

Retargeting wordt vooral belangrijk wanneer adverteerders kunnen terugkeren naar doelgroep pools die zijn gegenereerd door bredere campagnes wat erg kan bijdragen aan de social media marketing. Commerciële adverteerders kunnen sociale retargeting-inspanningen versterken door lijsten van sociale bezoekers samen te stellen die ze kunnen targeten met campagnes in het zoeknetwerk. Als het op metingen aankomt, moeten marketeers oppassen dat ze de impact van betaalde sociale media marketing meten op basis van de laatste klik.