Uncategorized

Wat is display-advertenties?

Display-advertenties zijn een methode om het publiek van een website, social media platform of andere digitale media aan te trekken om een specifieke actie te ondernemen. Deze bestaan vaak uit tekst gebaseerde, beeld- of videoadvertenties die de gebruiker aanmoedigen om door te klikken naar een bestemmingspagina en actie te ondernemen (bijvoorbeeld een aankoop doen).

De meeste display- en online advertentiecampagnes worden in rekening gebracht op basis van kosten per klik (CPC). Dat wil zeggen: elke keer dat de gebruiker van een zoekmachine marketing op jouw advertentie klikt, wordt er een bedrag in rekening gebracht op basis van de algemene biedstrategie.

Ze kunnen ook worden gebruikt voor retargeting-campagnes. Dit is waar advertenties worden weergegeven aan gebruikers die al een specifieke website hebben bezocht. Het doel is om ze ‘opnieuw te targeten’ en ze aan te moedigen terug te keren naar de website om dezelfde actie te ondernemen (of een actie in een ander stadium van de trechter). Display marketing kan ontzettend belangrijk zijn in de totale zoekmachine marketing.

Laten we daarom eens kijken wat een geweldige campagne met display-advertenties is en hoe je aantrekkelijk advertentiemateriaal kunt samenstellen om jouw ideale publiek aan te trekken.

Zoals bij alle marketingactiviteiten het geval is, kunnen display-campagnes hun eigen voor- en nadelen hebben. Laten we, voordat we ingaan op een actiegericht en diepgaand advies over het toepassen van display-advertenties op jouw bedrijf.

De grootste voordelen met betrekking op de zoekmachine marketing:

Diversiteit: display-advertenties zijn er in vele soorten en maten. En zoals je hierboven hebt gezien, kunnen ze ook in een aantal indelingen worden gepresenteerd. Dit betekent dat je een stijl en advertentieformaat kunt kiezen waarmee je jouw doelen kunt bereiken.

Bereik: bedankt voor het Google Display Netwerk (GDN), je heeft rechtstreeks vanuit jouw Google Ads-account toegang tot miljoenen sites.

Targeting: vanwege het grote bereik van GDN kunt je zich ook op de juiste doelgroep richten door uw advertenties op de juiste websites te plaatsen. Dit omvat demografische en geografische targeting, samen met specifieke interesses van jouw doelgroep.

Meetbaar: klikken, vertoningen en conversies kunnen allemaal worden bijgehouden vanuit Google Ads, evenals Google Analytics voor gedetailleerdere prestaties en engagement-tracking.