Diensten

Google Ads tips: affiniteitsdoelgroep

Misschien lees je dit artikel als je al een tijdje bezig bent in Google Ads. Als je al wat campagnes hebt opgezet zal je merken dat het erg uitdagend kan zijn. Er zijn namelijk een hoop opties waar je uit kunt kiezen en dit maakt het niet bepaald makkelijk. Toch kun je door bepaalde instellingen goed in te zetten wel op een gerichtere manier adverteren. Dit zal dan waarschijnlijk meer klanten voor een lagere prijs opleveren. In dit artikel zullen we dieper ingaan op wat affiniteitsdoelgroepen zijn en hoe je die succesvol kunt inzetten voor je campagnes.

Wat is een affiniteitsdoelgroep?

Zoals je misschien al weet kun je in Google Ads targeten op bepaalde doelgroepen targeten. Een van deze doelgroepen bepaald Google op basis van affiniteit. Dit wordt onder andere door het zoekgedrag van gebruikers bepaald. Door het profiel van de Googler op te slaan beland een gebruiker in een bepaalde doelgroep. En deze doelgroepen kun jij je advertentie voorschotelen!

Hoe doe je dit dan?

Je kunt per campagne je doelgroep definiëren. Als we het over affiniteitsdoelgroepen hebben kunnen we onder andere op interesses, URL’s en apps selecteren. Zo kun je bijvoorbeeld een doelgroep creëren die een affiniteit heeft met voetbal of die een bepaalde website bezoeken. Dit betekent dat je dus heel gedetailleerd kunt targeten. Oftewel jouw advertenties een hoge relevantie hebben voor je bepaalde doelgroep.

We zijn hier dieper ingegaan op 1 van de opties binnen de Google Ads omgeving, maar er zijn nog een stuk meer opties mogelijk. Zelfs zoveel dat het erg overweldigend kan worden. Bevind je je in deze situatie, dan is het verstandig om even met een online marketing bureau te gaan zitten. Een bureau heeft namelijk veel expertise en kan jouw makkelijk helpen je weg te vinden door je SEA campagnes.

Bron: dutchblue.nl